Fraktpolicy

ALLMÄN ONLINESHOPPING

Gäller från 1 september 2018

E-handelsprodukter säljs av Unison Coffee Oy, Y-2742191-3 Vi säljer produkter till företag och vuxna i EU-länder. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och porto.

BESTÄLLNING

Produkterna beställs vanligtvis via Internet på www.kahvianetista.fi, via varukorgen. Alla beställningar bekräftas via e-post med angivande av beställningspris, leveranskostnader och beställda produkter. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress vid beställning. Kunden godkänner de leveransvillkor som gäller för varje beställning.

ORDERBEKRÄFTELSE

Beställningen följs av en orderbekräftelse skickad per e-post, som inkluderar ordernummer, beställningens innehåll, produkternas priser och beställningens totala summa.

BETALNINGSMETODER

Produkter och deras porto betalas vid beställning. I webbutiken kan du betala med följande betalningsmetoder: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Handelsbanken, Aktia, Lokala andelsbanker, Sparbanker, S-Banken och kreditkort. Paypal-betalningar samt samlarfaktura. Betalning sker via Paytrail Oyjs hemsida.

BETALNINGAR MED VISA, VISA ELECTRON ELLER MASTERCARD-KORT

Paytrail Oyj (2122839-7) samarbetar med finska banker och kreditinstitut som

betalningsförmedlingstjänst och betaltjänstleverantör. För betalningar gjorda med Visa-, Visa Electron- eller MasterCard-kort visas Paytrail Oyj som betalningsmottagare på kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens.

Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Telefon: 0207 181830

INTERNET BANK

Betalningsförmedlingstjänsten relaterad till internetbank implementeras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Ur användarens synvinkel fungerar tjänsten precis som traditionell onlinebetalning.

LEVERANSTID

Vi skickar produkter varje vardag. Våra leveranstider är normalt 2-4 arbetsdagar. Avvikande leveranstider meddelas på webbplatsen kahvianetista.fi eller till kunderna separat via e-post.

LEVERANSSÄTT OCH LEVERANSKOSTNADER

Leveranskostnader inkluderar frakt och paketering. Du kan se leveranskostnaderna efter att ha valt betalnings- och leveranssätt i varukorgen. Vi levererar beställningar som ett paket som kan spåras med ett frakt-ID. Mer information om försändelser finns på Postis egen hemsida.

BYTE OCH RETURVILLKOR ANDRA PRODUKTER

Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Inkludera följande information enligt returen:

- Ditt namn, adress och telefonnummer

- Ditt bankkontonummer

- Kopia på orderbekräftelse

Unison Coffee Oy, Aspitie 25, 80100 Joensuu

Vi tar inte emot returer mer än 14 dagar efter leverans. När returbetalningen har godkänts kommer pengarna att återbetalas direkt till ditt konto vid mottagande och bearbetning av återbetalningen. I händelse av retur eller byte återbetalar vi endast priset för den returnerade eller utbytta produkten. Kunden står för leveranskostnaderna relaterade till beställning och retur.

PROBLEM I TRANSPORTEN OCH DEFEKTIVA PRODUKTER

Om produkten har tappats bort under transporten, skadats eller fel produkt har levererats till kunden ska kunden omedelbart anmäla felet till asiakaspalvelu@unisoncoffee.fi eller per post till: Unison Coffee Oy, Aspitie 25, 80100 Joensuu

Anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt ska göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Om paketet skadas under transporten ska reklamation omedelbart göras till Posten.

ANDRA

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan beställning sker måste kunden sätta sig in i de vid tillfället gällande leveransvillkoren.

Unison Coffee Oy behandlar all kundinformation helt konfidentiellt.

Beställ kaffepost

[[recommendation]]